Jackson - White Mountains

Daarna ontbeten en de spullen gepakt en koers gezet naar de White Mountains. Omdat we er op de heen weg best lang over hebben gedaan besluiten wij vandaag het eerste stuk over de interstate te rijden. Normaal gesproken ben ik niet zo van de snelwegen tijdens mijn vakantie maar wow!! wat een kleuren pracht en wat is het mooi om hier te rijden. Lijkt wel of alle bomen overnacht besloten hebben hun herfst kleuren te laten zien. Wij vinden het bijna jammer om in St Johnsburry de snelweg af te gaan. Wij rijden Vermont binnen: Live Free or Die! Geweldig motto! Vreemde gewaarwording! Vanuit St Johnsburry volgen wij continue de Higway west 2 van Newport naar Bethel. Van hier naar Gorham waar we meteen even tankEn routeen en een Walgreens binnen lopen en een liquor store ingaan voor de nodige proviand. We lachen hard want de prijzen zijn hier belachelijk...goedkoop. We stoppen nog even bij een Subway voor een broodje tuna, ok te eten en rijden dan via een vreselijke mooie scenic highway naar Jackson waar we onze volgende overnachting hebben. Het Eagle Mountain resort is snel gevonden. Het is een oud historisch gebouw met veel karakter, dito kamer en dito receptioniste. Inchecken duurt laaaang maar ook omdat deze vrouw veel weet van de regio en het daarom wel interessant is. Ze hebben een golfbaan bij het hotel en nadat we de koffers via het eeuwenoude lift stelsel naar onze kamer hebben gebracht gaan we meteen even naar de pro shop om te kijken wat evt de  mogelijkheden zijn om een rondje te spelen. De fairways zien er niet echt geweldig uit en de prijs is relatief hoog. Mochten wij tijd hebben na alle andere dingen die wij hier willen doen dan gaan we dit misschien toch wel doen. Na al deze info rijden wij naar North Conway. Even kijken wat daar allemaal te doen en te zien is. Rond een uur of half zes wordt het erg fris en gaan we richting hotel om op te warmen en van het vreselijk mooie uitzicht vanuit ons hotel genieten en even warm te douchen alvorens naar Red Fox terug te rijden voor een redelijk goede avond maaltijd.

30 SeptemberCrawford Notch

Vandaag een dagje vrij. Althans...wij slapen hier vanavond weer dus alle tijd. Toch zijn we weer vroeg wakker en omdat ik gisteren in 1 van de vele brochures die ik bij het visitor centre heb meegenomen gelezen heb dat je vooral met veel mist foto's moet maken van Indian summer gaat het jogging broekje weer aan en ga ik zwaar bewapend met de camera op pad. Resultaat minder indrukwekkend maar mag de pret niet drukken. Op weg naar de kamer tap ik nog koffie en thee en bekijk dan wat de dag van vandaag zal moeten gaan brengen. Alvorens weg te gaan vraag ik nog een kaart van "Return of the Pumpkin People" dat morgen begint bij de receptie. Dit duurt onwijs lang en zeg dat ik nog even naar de kamer ga. Daar zie ik dat de wc aan het overstromen is. Ren met een nood gang naar de receptie waar ze reageren alsof dit de normaalste zaak van de wereld is. Ok dan. Wij gaan eerst ontbijten bij Peaches. Ongelooflijk maar waar er is niet alleen 's avonds een rij om te eten. Ook hier moeten wij 40 (!!!)  min wachten om aan tafel te kunnen gaan. Het is nog fris buiten dus als ik vraag of wij ook buiten mogen zitten zegt ze meteen: be my guest. Brrr, het is wat fris maar we worden snel geholpen dus hebben het ontbijt binnen 30 min op en kunnen dan weer verder. Wij hebben er Glen Ellis Fallsheilig vertrouwen in dat het weer tegen de middag beter gaat worden dus gaan eerst naar Settlers Outlet waar nu geen kip te vinden is en dan nog naar een outdoor winkel. Ik heb dringend nieuwe schoenen nodig en hier hebben ze sale met als je je inschrijft nog eens 10$ korting krijgt dus de schoenen zijn redelijk snel meegenomen. Nog even een bak Starbucks en dan zijn we op weg naar Diana Baths. Zonnetje komt voorzichtig door de wolken. Betalen een courtesy fee en lopen lekker langs Diana Baths. Heerlijk klooien met de camera. Als wij het hier gezien hebben rijden wij verder waarbij we bij elke bocht denken..wow!! Af en toe stoppen wij voor een foto en rijden dan weer verder om weer in verbijstering te staan. Langs Bretton Woods waar we nog stoppen bij een schitterend meer en dan via Glen Ellis Falls, waar we nog een stop maken, keren wij vervolgens terug naar het hotel. Het begint mistig te worden en die neemt behorlijk wat kou mee. Even relaxen op de kamer en een lekkere warme douche volgen. Daarna rijden wij naar een apres ski bar om te gaan eten. Ze hebben een lobster aanbieding en eigenlijk twijfel ik geen moment. Lobster dus....helaas tipt het niet aan de ervaring in Portland maar dat is ook te veel gevraagd. Verder prima. Rijden terug naar het hotel nadat we redelijk foute live country muziek hebben gehoord van een Ross look alike en gaan dan heerlijk slapen.

1 Oktober

Wij worden wederom wakker gemaakt door de sproeiers op hole 9 en daarna de vreselijke bladblazer. Tijd om op te staan dus. Wij wilden eigenlijk in het hotel ontbijten maar ook hier moesten wij wachten. Niks ervan. Wij drinken een koffie/tea to go op de porch in a rocking chair en rijden dan naar the "Kanc" voor intimicie - Kangamagus voor de rest van de wereld - one of the most scenic highways of the States. Op weg daarheen (helaas door een navigatie fout van mij rijden wij eerst verkeerd) stoppen wij bij een railroad diner. Geloof het of niet ze hebben er een redelijk lawaaiige trein door het etablissement rijden. Toch willen wij ontbijten. Eten is ok. Wij kunnen weer een tijdje voort.

Feiten:
  • Plaats: Jackson
  • Route: Bar Harbor - Bangor - Bethel - Gorham - Jackson
  • Hotel: Eagle Mountain Resort
  • URL: http://www.eaglemt.com/
  • Doís:
      • Rondrijden
      • Skien als je in de winter gaat